Er du klar til julen? 6 tips til at sikre et godt julesalg!

Er du klar til julen? 6 tips til at sikre et godt julesalg!

Når du ejer et firma, og det er ved at være juletid, kan det godt være svært at overskue alle de ting, der skal være på plads i forholdsvis god tid. Julen er en stressende periode, og for at du som firmaejer skal få mest muligt ud af dine ressourcer, giver vi dig her nedenunder nogle huskepunkter, som kan hjælpe dig i processen.

Brug dine erfaringer
Prøv kun noget nyt, hvis det gik dårligt sidste gang. Hvis det derimod gik som smurt, er der ingen grund til at lave om på noget eller ændre på noget som helst. Tag i stedet udgangspunkt i det, som fungerede, og byg eventuelt videre på det senere hen.

Ha’ styr på Google Adwords
For at have størst mulig chance for, at dine produkter dukker op først, når kunder søger løs efter julegaver og priser, så sørg for at have helt styr på dine Google Adwords. Vær opdateret på dit område, og hvad der søges på i den forbindelse, samt hvor og hvornår søgningerne stiger – mange kunder søger i rigeligt god tid før jul!
Kunden i fokus
Der er meget konkurrence i at have et firma, og især i juletiden, hvorfor det derfor er vigtigt at tænke grundigt over, hvilke ydelser, det er bedst at tilbyde. Kunden skal have lyst til at vælge dit firma frem for andres, og kundens behov og ønsker skal derfor være i højsædet. Desuden er julen en perfekt højtid for at lave nye kunder. Et par regler i juletiden er, at der skal være garanti for, at julegaverne når frem inden jul, der skal helst være en deadline at regne med og det kan være en god idé at overveje, om det på trods af omkostningerne kan betale sig at tilbyde julegaveindpakning til kunderne.
Skal du have skiftet ud eller fornyet?
Det er altid en god idé at holde øje med, hvilke varer der er oppe i tiden lige nu eventuelt ved at lave noget research over det på nettet. Derudover er det vigtigt at huske på, hvad der var populært forrige år samt også hvilke varer, der er i gang med at blive mere og mere populære. Ud fra disse observationer kan du tilpasse dine produkter til den tid, vi lever i lige nu og på den måde tjene mest.
Julen er en hyggehøjtid, så husk hyggen!
Alle ved at et glad personale giver glade kunder. Der er flere forskellige måder, hvorpå du kan sørge for, at dit personale er i godt humør. Spred eventuelt hyggestemning med julemusik på arbejdspladsen eller send små julebreve afsted i pakkerne til kunderne. Små ekstra ting, som ikke er betalt for, men som alligevel er der, er en flink gestus, som virker overskud og som sender gode signaler til kunderne om, at der er styr på tingene i dit firma.
Vær der for kunderne – også dem, der ringer efter juleaften
Nogle mennesker fik ikke bestilt deres varer i tide, hvilket vil sige, at de mangler at give eller modtage julegaver, hvilket du skal hjælpe dem med at få gjort hurtigst muligt. Sørg for at servicen er i top, og at kunderne kan få fat på dit personale et par dage efter jul også.
Som du kan læse, så er der altså god grund til at være helt klar til årets helt store juleshopping. De seneste mange år har kurven kun været opadgående for online handlen i juletiden. I 2015 steg salget i perioden 23. november til 13. december med hele 9% i forhold til året før (Kilde: DIBS). Black Friday var klart årets største shoppingdag og steg med hele 245% i forhold til året før. Det forventes at årets julehandel for en lignende fremgang i handlen, hvor blandt andet oplevelsesgaver ser ud til at blive en af årets helt store julegavehits.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *